
Ideest teostuseni – kuidas AJ Toodete riidekappidest sai müügihitt
Tihti ei pöörata kappidele palju tähelepanu, kuid tõhusa ja läbimõeldud hoiulahenduse loomine nõuab põhjalikku planeerimist. Just see on edu saladus. „Hoiame toimivaid lahendusi elus ja loome pidevalt uusi kaasaegseid,“ ütleb Karl Johansson AJ Grupist.
Metallist riide- ja hoiukapid on asendamatud paljudes töökeskkondades – alates tööstusettevõtetest kuni kontoriteni. Neid kasutatakse ka ujulates, spordihallides, koolides, haiglates ja spordisaalides. Kuid kõik kapid pole ühesugused – need kohanduvad kasutaja vajadustega.
Inimene, kes sellest palju teab, on AJ Grupi kategooriajuht Karl Johansson. AJ tootevalikus on ligi 15 000 toodet, mis pakuvad erinevaid lahendusi kontoritesse, koolidesse, ladudesse ja riietusruumidesse. Kapid on üks meie populaarsemaid tooteid. 2023. aastal müüsime ja valmistasime ligikaudu 77 000 erinevat kappi.
„Meil on kontroll kogu protsessi üle – alates ideest kuni tootmise ja müügini,“ ütleb Karl Johansson.
Kuid asi pole ainult numbrites – iga kapp on hoolikalt disainitud ja kindla eesmärgiga.
„Kapid on keerukamad kui esmapilgul tundub. Meil on olemas nii standardmudelid kui ka eritellimusel valmivad väga spetsiifilisted lahendused. Toodete arendamisel keskendume ergonoomikale, kvaliteedile ja vastupidavusele,“ selgitab Karl.
Ta lisab: „Sageli on just lisatarvikud ja sisemised riiulid need, mis loovad olulise erinevuse. Väljast võivad kaks kappi tunduda identsed, kuid avatuna on nende funktsioonid täiesti erinevad.“

Nõuanne! Paljud meie riidekapid on kohandatavad ning neid saab täiendada nutikate lisatarvikutega. Meil on laia valik võimalusi – alates erinevat tüüpi lukkudest kuni praktiliste alusteni.
Kuidas valmivad AJ Toodete terasest kapid?
Kappide loomise protsess saab sageli alguse peakontoris Halmstadis, kus toimub põhjalik eeltöö, ning lõpeb meie Slovakkia tehases, mis on tootnud riidekappe, laokappe ja riiulisüsteeme juba üle kolme aastakümne. Valmistooted saadetakse AJ Grupi Rootsi lattu, ning tarnitakse seejärel edasi klientidele.
„Kui meil tekib peakontoris idee, arutame koos disaineritega, kuidas see ellu viia. Püstitame esmase eesmärgi ja kaasame varakult ka tehase. Nende tagasiside on ülioluline – näiteks tuleb mõnikord muuta toote sügavust või mõõtmeid, et materjale paremini ära kasutada,“ selgitab Karl.


Enda tehase omamine annab meile täieliku kontrolli kvaliteedi üle, võimaluse rakendada jätkusuutlikke tavasid ja võimekuse toota kohandatud kappe.
„Pean meie suurimaks eeliseks seda, et meil on ühised plaanid ja eesmärgid. Selline koostöö loob ettevõttesisese meeskonnatunde, mis on väga erinev välise koostööpartneriga töötades,” ütleb Karl.
Hea näide on see, kuidas töötasime välja tootesarja CREATE. „Need kapid on täielikult meie enda disainitud. Koostöös tehasega arendasime välja ainulaadse lahenduse. CREATE tootesari pälvis tunnustuse ka Red Dot disainiauhindadel. See on saavutus, mis motiveerib meid,“ lisab Karl Johansson.

Enda tehase omamine tähendab ka seda, et saame jooksvalt teha vajalikke muudatusi.
Hiljuti pidime muutma seda, kuidas ühte toodet pakendatakse. Esialgu tundus, et muudatus toob kaasa lisakulusid. Pärast kogu protsessi ülevaatamist leidsime, et see säästab tegelikult raha. Vähenes kaebuste hulk ning kauba käsitlemine muutus sujuvamaks.
Seljakottide keeld suurendas nõudlust
Karl Johanssoni arvates on huvitav, kuidas sotsiaalsed trendid ja sündmused mõjutavad toodete nõudlust. Näiteks on Euroopa riigid hakanud kehtestama seljakottide keelde suurüritustel nagu kontserdid, messid ja festivalid. See on tõstnud vajadust paremate hoiulahenduste järele.
Kappide kasutamise harjumused on muutunud ka koolides ja teistes haridusasutustes.
„Kümme aastat tagasi oli oluline, et koolikappides oleks palju ruumi õpikutele ja vihikutele. Varasemalt olid paljud meie kapid selle eesmärgiga disainitud,” ütleb Karl Johansson.
Tänapäeva hariduskeskkond on muutunud – vähem on füüsilisi raamatuid ning suurem rõhk on tahvelarvutitel, sülearvutitel ja teistel väiksematel esemetel.
„Hea keskkonnale ja rahakotisõbralik“
Viimastel aastatel on jätkusuutlikkus muutunud meie töö oluliseks osaks – nii uute kappide arendamisel kui ka olemasolevate täiustamisel.
„Keskendume sellele, kuidas vähendada oma süsinikujalajälge nii, et kvaliteet ei langeks. Näiteks, kas saame vähendada mõne toote suurust või paksust? Isegi väikesed muudatused võivad märkimisväärselt vähendada CO2 heitmeid,“ ütleb Karl Johansson.
„Näen, et kui seada esikohale jätkusuutlikkus, loob see võimaluse toode uuesti läbi mõelda – ja sageli viib see nutikate lahendusteni, mis on kasulikud nii keskkonnale kui ka eelarvele.“