Mida rohkem liikumist on klassiruumis lubatud, seda parem
On teada, et pikalt staatilises asendis istumine mõjub negatiivselt nii tervisele kui ka töövõimele. Seda asjaolu võetakse tänapäeval arvesse peamiselt täiskasvanutele suunatud tööruumide kujundamisel. Meie AJ Grupis oleme veendunud, et samu põhimõtteid peab rakendama ka õpikeskkondade sisustamisel. Sestap leiabki meie juurest parima valiku ergonoomilist koolimööblit, mis võimaldab õpilastel reguraaselt oma tööasendit muuta ja saavutada paremaid tulemusi.
Klassiruum on õpilase töökoht
Tingimused koolis peaksid olema vähemalt sama head kui kaasaegses kontoris. Kool on noore inimese töökoht, kus tal on võrdsed õigused ergonoomilistele ja heaolu toetavatele lahendustele. See tähendab ennekõike seda, et klassiruum peaks olema sisustatud mugava ja toetava mööbliga, mis võimaldab õpilastel regulaarselt oma kehaasendit muuta. Mööbli juurde tuleme peagi tagasi, kuid esmalt keskendume sellele, miks on varieeruv tööasend niivõrd oluline.
Kõik saavad kasu aktiivsetest koolipäevadest
Mida aktiivsemad me päeva jooksul oleme, seda paremini me end ka tunneme. Inimkeha on loodud liikuma ning füüsiline koormus vallandab kehas ridamisi positiivseid protsesse. Ajal, mil vereringe intensiivistub, muutume erksamaks ning saame juurde energiat. See omakorda aitab meil paremini keskenduda erinevatele ülesannetele. Ühtlasi soodustab liikumine loovmõtlemist ning suurendab valmidust koostööks. On tõestatud, et piisav füüsiline koormus aitab tõsta ka õpivõimekust, mis on hea nii noortele endile kui ka lihtsustab neid juhendavate pedagoogide tööd.
Parem tervis ja enesetunne
Füüsiline koormus tugevdab tugi- ja liikumiselundkonda, mis on eriti oluline kasvavas eas laste arengule. Treeningutel on nii lühi- kui ka pikaajaline positiivne mõju noorte heaolule. Lisaks südame- ja kopsumahu suurenemisele paranevad reaktsioonikiirus ja kordinatsioon. Igapäevane treening vähendab märkimisväärselt II tüüpi diabeedi ja ülekaalulisuse riski, mis ohustab tänapäeval suurt osa kooliealisi lapsi. Samuti tugevdab liikumine vaimset tervist, sest kaitseb stressi ja depressiooni eest.
Mitmete eelistega õpilaslaud
Nagu eelpool mainitud, siis on liikumine oluline osa edukast koolipäevast. Et muuta ka klassitunnid aktiivsemaks, oleme toonud oma valikusse ergonoomilise ja funktsionaalse koolimööbli. Aktiivse klassiruumi sortimendi kõige uuem liige kannab nime ADJUST - tegu on reguleeritava kõrgusega õpilaslauaga. Reguleeritav laud võimaldab noortel hõlpsasti oma tööasendit muuta ning aitab neil paremini õppetöösse süveneda. Kõrguse muutmine toimub gaasivedru abil, mistõttu puudub vajadus laua ühendamiseks vooluvõrku. Lisaks on klassilaud lihtsasti ümber paigutatav.
ADJUST ei ole meie koolisortimendi ainus reguleeritava kõrgusega õpilaslaud. Valikus on ka ARISE ja ASCEND klassilauad. Samuti sobib õpikeskkonda populaarne ATTUNE kirjutuslaud.
Vihje! Lisaväljakutse
Pedaaltrenažööri kasutamisel õppetöö ajal on mitmeid kasutegureid. Rattasõit ergutab vereringet ja tõstab hapnikutaset kehas, mis omakorda annab rohkem energiat ning parandab keskendumisvõimet. Kokkupandav mudel on kompaktne ning lihtsasti kasutatav koos klassikalise õpilastooliga.
Telli kokkupandav isteratas siit
Kui seismisest üksi jääb väheks
Tööasendi muutmisel on mitmeid eeliseid. Üks nendest on see, et liikumine annab meile uut energiat. Seetõttu on pikkadel koolipäevadel abiks erinevad aktiivsed istumislahendused, nagu tasakaalutoolid, istepallid ja sadultoolid. Seda tüüpi toolide unikaalne disain sunnib keha liikuma ning aktiveerib tugilihased ilma, et see häiriks tavapärast õppetööd.
Kõigil noortel on teatud eelistused mugava istumisasendi osas. Meie valikust leiab õpilastoole, mille disain võimaldab erinevaid istumisviisidel. Üheks suurepäraseks näiteks on AJ Grupis disainitud õpilastool YNGVE, millel on võimalik istuda neljal erineval moel.
Ka tasakaaluplaadid, isterattad ja pedaaltrenažöörid on nutikaks abivahendiks, mida on õpilased saavad kordamööda kasutada.
Esimesed sammud aktiivsemate harjumuste suunas
Millised võimalused on täna õpilastel liikumiseks ja tööasendi muutmiseks? Kui soovid näha esimesi muutusi, siis võiks täiendada klassiruumi 2-3 reguleeritava laua ja aktiivse istumislahendusega, mida õpilased saavad vaheldumisi kasutada. See on suurepärane alguspunkt tutvustamaks noortele aktiivse klassiruumi eeliseid, mis loodetavasti muutuvad kiirelt tavapäraseks osaks õppetööst.
Loe lisaks, kuidas sisustada aktiivne klassiruum