Toidust kogukonnani: positiivne lõunasöögikogemus

Toidust kogukonnani: positiivne lõunasöögikogemus

Koolisöökla on koht, kus saavad kokku nii õpetajad kui õpilased ning tihtipeale keskendutakse just siis vestlustele, mis ei puuduta ainult õppetööd. Koostöös Rootsi Dibberi rahvusvahelise kooli direktori ja õpetajatega, soovisime luua söökla, mis järgiks „The Good Meal“ tavasid ning edendaks tervist, heaolu ja kogukonnatunnet.
Jeremy Brooks on Sollentunas asuva Dibberi rahvusvahelise kooli direktor. Tema eesmärk uue koolisöökla planeerimisel oli üks – tuleb luua rahulik paik, kus õpilased ja õpetajad saaksid koguda energiat ning tunda end hästi. Direktori sõnul on kool oma uue sööklaga väga rahul.
„Juba esimestel päevadel märkasime, et lapsed on elevil ja rõõmsad – tegemist oli nende jaoks täiesti uue keskkonnaga. Nüüd mõjub lõunatamine lastele pigem rahustavalt, sest nad on uue koolisööklaga juba rohkem harjunud,“ räägib ta.  
Andreas Broman, Sollentunas asuva Dibberi rahvusvahelise kooli ühiskonnaõpetuse õpetaja

Ühiskonnaõpetuse õpetaja Andreas Broman nõustub, et uus koolisöökla on lastele mõjunud positiivselt. Talle tundub, et õpilased on pärast söögivahetundi klassis rahulikumad ning lõunapaus annab neile võimaluse end õppetööst korraks välja lülitada ja puhata.

Õpilaste  tervise seisukohalt on maitsev ja toitev lõunasöök väga oluline. Uuringud näitavad, et tasakaalustatud toitumine mõjub positiivselt laste keskendumisvõimele ja käitumisele. Dibberi eesmärk on „The Good Meal“ kontseptsiooni kaudu pakkuda õpilastele toitvat, ent samal ajal ka maitsvat toitu, et edendada laste tervist ja heaolu. Uue söökla loomisega sooviti viia lõunasöögikogemus uuele tasemele.

Rickard Lundberg, "The Good Meal" kontseptsiooni eest vastutav

„The Good Meal“ kontseptsiooni eest vastutav Rickard Lundberg usub, et meeldiv atmosfäär loob hea söögiisu.

„Sööme lõunat iga päev, mistõttu on oluline ka keskkond, kus me seda sööme. Meeldiv söögiruum muudab kogemuse nauditavaks ja loob võimalused avatud suhtlemiseks. Usume, et vestlused, mida õpetajad õpilastega peavad, on olulised – räägitakse nii sellest, kuidas päev on läinud, kui ka sellest, mida lõunaks pakutakse,“ selgitab ta.

Ka kehalise kasvatuse õpetaja Anja Knezevic on märganud uue koolisöökla positiivseid mõjusid.

„Õpilased naudivad uues sööklas söömist. Lõunapausid on rahulikud ja meeldivad. Õpetajana näen, et see mõjub positiivselt ka õpitulemustele,“ ütleb ta.

Kogukond ja rohelus

Ühiskonnaõpetuse õpetaja Andreas Broman sööb uues koolisööklas iga päev ja tunneb, et ka lapsed on nüüd rohkem motiveeritud sinna tulema. Varem oli koolisöökla lihtsalt koht söömiseks, kuid nüüd jäävad lapsed sinna kauemaks ja suhtlevad omavahel rohkem.

Andrease arvates on uue söökla parim osa just see, et nii lapsed kui ka täiskasvanud saavad valida erinevate istumiskohtade vahel. Kui varem olid sööklas ainult pikad lauad, siis nüüd saab valida erineva kõrguse ning paigutusega toolide ja laudade vahel.  

Kui kuuenda klassi õpilased Dibberi koolisööklasse tulevad, valivad nad endale kiiresti istumiskohad. Mõned istuvad kõrgete laudade äärde, teised eelistavad pikemaid laudu, kus toolide asemel on pingid.

Nellie ja Signe, kes on samast klassist, ütlevad, et pingid on nende lemmikud, sest seal on rohkem ruumi.

„Mulle meeldivad uued pingid, sest ühel pool saab istuda neli inimest ja teisel pool kolm. Nii ei pea keegi laua ääres ruumipuudust tundma,“ räägib Nellie.

Nellie, Sollentuna Dibberi rahvusvahelise kooli kuuenda klassi õpilane

Klassikaaslastele meeldivad ka taimekastid, mis eraldavad söögilaudu ja lisavad ruumi rohelust. Need mitte ainult ei lisa värvi, vaid loovad ka väiksemaid ja privaatsemaid söögialasid.

„On tore, et saame sõpradega rohkem omaette olla. Varem istusid kõik koos, aga nüüd saame ise valida, kas istume suurema grupiga või väiksema seltskonnaga,“ selgitab Azjargal.

Azjargal, Sollentuna Dibberi rahvusvahelise kooli kuuenda klassi õpilane

Kuidas me uue koolisöökla paremaks tegime?

AJ Grupi roll polnud mitte ainult toodete tarnimine, vaid ka sisekujundusliku toe tagamine. Meie jaoks oli oluline luua terviklik lahendus ning olla pikaajaline partner. Uue koolisöökla loomisel tahtsime panustada hariduse arengusse, suurendada õpilaste heaolutunnet ja pakkuda positiivset lõunakogemust „The Good Meal“ kontseptsiooni kaudu.

Anna Eneroth, AJ Grupi erakoolide lepinguhaldur, usub, et meie ettevõtte tugevuseks on võime luua kliendi esmasest visioonist toimiv valmislahendus.

„Oleme kaasatud juba varajases planeerimisfaasis ja aitame välja töötada terviklahenduse koos toodetega, mis sobivad kliendi profiili ja brändiga,“ selgitab Anna.

Dibberi kooli direktori Jeremy Brooks’i jaoks oli esmatähtis, et koolisöökla planeerimisel ja sisustamisel oleks nende kõrval partner, kes kannaks hoolt iga etapi eest.

„Põhjus, miks me valisime oma partneriks AJ Grupi, oli see, et saime juba varakult koos maha istuda ja oma vajadusi arutada. Nad toetasid meid igal sammul. Minu teadmised on hariduse, mitte ruumi planeerimise või sisekujunduse vallas, seega aitas nende kaasamine meil luua midagi tõeliselt erilist,“ räägib ta.

Pedagoogilised toidukorrad – „The Good Meal“

„The Good Meal“ on kontseptsioon, mis ühendab kõiki Dibberi koole ja lasteaedu nii Rootsis kui ka teistes riikides. See on välja töötatud koostöös kooli kokkade ja õpetajatega, et pakkuda lõunasööki, mis oleks rohkem kui lihtsalt toit taldrikul. Kõik toidud valmistatakse tsentraalses ühisköögis ning seejärel küpsetatakse igas koolis ja lasteaias kohapeal. Nii on tagatud toidu ühtlane kvaliteet ja toiteväärtus, sõltumata haridusasutuse asukohast.

Kontseptsioonil on 4 peamist põhimõtet: head koostisosad, head teadmised, keskkonnateadlikkus ja meeldiv söömiskogemus. Hetk, mis on söömiseks, peaks olema rahulik ja meeldiv ning julgustama õpilasi ja õpetajaid omavahel suhtlema.

Meie sisekujunduse ettepanek lühidalt:

Kombineerides erineva kõrgusega istekohti ja rahulikke värvitoone, lõime koolisöökla, mida nii lapsed kui täiskasvanud saavad kasutada aastaid. Näited toodetest, mida võiksid koolisöökla sisutamisel kasutada:

*Kui soovid rohkem infot antud toodete kohta, võta ühendust meie klienditeenindusega info@ajtooted.ee

Oleme abiks söögikeskkonna sisustamisel!

AJ Toodete kogenud spetsialistid loovad toimiva ruumiplaneeringu ning pakuvad välja sobivad tooted. Aitame meeleldi kooli või muu avaliku ruumi sisustamisega. Võta meiega ühendust!

Helista meile 6000 270 või saada e-mail info@ajtooted.ee

Tutvu meie koolimööbliga