Üheksa nippi, kuidas luua atraktiivne kontor
Mitmes valdkonnas valitseb töökäte puudus. Parimate töötajate meelitamine on oluline ja kui olete nad leidnud, peab töökeskkond toetama nende püsimajäämist. Siin on üheksa nippi, mis aitavad nii kontorit hea hinnaga sisustada kui ka värvatavale atraktiivset muljet jätta.
Alustuseks koosta eelarve ja nimekiri kõigest, mida vajad. Tee vahet asjadel, mida on vaja omada, ja asjadel, mida on tore omada. Hoolikalt planeerides saad kontori, mis vastab nii praegustele vajadustele kui ka areneb koos teie ettevõttega.
1. Investeeri headesse kontoritoolidesse
On mööbliese, mille osas te ei tohiks kunagi järeleandmisi teha: kontoritoolid. Valesti istumine põhjustab palju probleeme, seetõttu on oluline, et toolid aitaksid töötajatel õigesti istuda ja end mugavalt tunda. Hea ergonoomikaga toolid aktiivseks istumiseks võib oluliselt mõjutada töötajate tervist – aga ka töötulemusi.
2. Vali kvaliteetsed töölauad
Mõnesaja euroga saab hea ja kvaliteetse kontorilaua. Kaks korda rohkem makstes ei saa kaks korda paremat funktsionaalsust. Sama lugu on kõrgust reguleeritavate laudadega, mis on ergonoomilisest seisukohast paremad.
3. Investeeri praktilisse hoiustamislahendusse
Kõik ettevõtted vajavad hoiustamislahendusi. Kui soovid raha säästa, on avatud riiulid hea valik, kui soovid dokumente ja kontoritarbeid vaateväljas mitte hoida, eelista sahtlikappe. Kui valite kapi, mis on osa mööbliseeriast, saad kombineerida kõrgeid ja madalaid kappe ning hoida kontoris ühtset stiili.
4. Köögis on näha rahulolevaid töötajaid
Ärge alahinnake köögi tähtsust. Pealtnäha ei pruugi see äritegevusele määravat mõju avaldada, kuid personali heaolu tõuseb kindlasti, kui söögitoas olemas külmik/sügavkülmik, mikrolaineahi, hea kohvimasin ja kutsuv mööbel. See kõik küll maksab, kuid on hästi investeeritud raha. Sest pea meeles: õnnelikud töötajad on produktiivsed töötajad.
5. Keskendu valgusele ja helile
Vähesed asjad on meie heaolu jaoks olulisemad kui juurdepääs päevavalgusele. Hea valguse sissevool aitab ka vähendada valgustuskulusid. Seega mõelge oma ruumi korraldamisel sellele, kuidas valgus langeb. Püüdke paigutada enamik töökohti akendele võimalikult lähedale. Avatud kontorikeskkond põhjustab sageli kõrget mürataset. Laua vaheseinad on soodne lahendus, mis lisaks kaitsele soovimatu heli eest annab ka mõningase privaatsuse.
6. Tee see seinad ilusaks
Seintele värske värvikihi andmine on lihtne viis oma kontori mulje ja enesetunde parandamiseks. Vali alusvärviks rahulik toon ja kasuta näiteks aktsentvärv firma logolt.
7. Investeeri riietusruumi
Kas kontoris on ruumi riietus- ja duširuumi jaoks? Riietusruumid on töökohtade uuringutes sageli kõrgel kohal. Kas see tundub tarbetu kuluna? Siis tasub ehk meeles pidada, et andekate töötajate asendamine on ka kallis.
8. Kaaluge kvaliteeti ja toote garantiid
Mööblit valides mõelge pikaajaliselt. Ostmine usaldusväärselt tarnijalt, kes pakub tootegarantiid, maksab esialgu rohkem, kuid kui see mahub eelarvesse, siis ärge kõhelge. Kvaliteeti investeerimine säästab tulevasi probleeme ja on pikas perspektiivis kõige säästlikum.
9. Kõik ühelt ja samalt tarnijalt
Paljud mööblifirmad pakuvad seda paremaid tingimusi, mida suurem on tellimus. Seetõttu on mõistlik kogu kontorimööbel osta samast kohast. Tarnija, kes on teie ostudega kursis, võib soovitada ka mööbli- ja tootevalikuid, millele te ise pole mõelnud.
Kokkuvõtteks
Investeeri heasse ergonoomikasse, paindlikkusse mööbliseeriasse, heasse valgusesse ja mugavasse kööki. Siis on tõenäosus suur, et saad keskkonna, kus inimesed tahavad töötada. See on tegelikult väga lihtne.