Inimesed istuvad kontoris ning vestlevad omavahel, taustaks kontoririiulid, reguleeritavad lauad, kontoritoolid ja muu kontorimööbel.

Kuidas saavutada hübriidtöö rakendamisel veelgi paremaid tulemusi?

Hübriidtöö on siin, et jääda. Paljudes ettevõtetes on kollektiivile antud võimalus ise otsustada, kus nad töötada soovivad – kontoris või kaugtöö vormis. Mõnel juhul on see lausa kohustuslik hüve, mis aitab meelitada ettevõttesse hinnatud spetsialiste. Kuidas rakendada funktsionaalset hübriidtöö mudelit ja millised on väljakutsed toimiva töökeskkonna loomisel? Oleme kirja pannud mõned soovitused, mis aitavad saavutada kontori- ja kaugtöö ühildamisel edu.
Ühistööruum konverentsilaua ja -toolidega ning suure ekraaniga, et võimaldada koostööd veebis ja kontoris viibijate vahel
Helisummutav hall tugitool mööbliseeriast Clear Sound koos sülearvuti lauaga Standby, mis loovad suurepärase koha individuaaltööks kontoris

Hübriidtöö mudel on kasulik kõigile

Areng on kiire. Oodatakse, et lähitulevikus viibib keskmine kontoritöötaja tööandja ruumides vähem kui kümme päeva kuus. Lisaks arvatakse, et enamikul koosolekutel on vähemalt üks kaugosaleja.

Mis teeb hübriidtöö nii atraktiivseks? Seda arvatavasti asjaolu, et kõnealune mudel pakub mitmeid eeliseid nii töötajatele kui ka tööandjatele.

Kasu töötajatele:

  • Säästad aega, mis kulub kodu ja kontori vahel liiklemisele, mis omakorda aitab kaasa paremale töö- ja puhkeaja jaotumisele.
  • Töötad segamatult ning saad paremini keskenduda.
  • Kontrollid rohkem oma aega, tänu millele väheneb stress ning kasvab heaolu.
  • Oled rohkem rahul oma töö- ja eraelu tasakaaluga.    

Eelised tööandjale:

  • Töötajad on rahulolevamad, sest nad naudivad oma tasakaalus töö- ja eraelu.
  • Saad kasu kõrgemast tootlikkusest, sest motiveeritud inimesed töötavad tõhusamalt.
  • Muutud atraktiivsemaks tööandjaks, kellel on lihtsam meelitada oma ettevõttesse talente.

Eduka hübriidtöö võtmetegurid

Asjaolu, et hübriidtöö toob endaga kaasa positiivseid mõjusid, on selge. Selleks, et üleminek ja igapäevane töökorraldus oleks lihtsam, on oluline luua organisatsioonis õiged tingimused. Seetõttu tuleks pöörata tähelepanu nendele kahele valdkonnale:

  • Töökeskkond – nii kontoris kui ka kaugtööd tehes
  • Juhtimine  – usaldus, jagatud vastutus ja selged juhised

Töökeskkond

Hübriidtöö mudel määratleb, et iga töötaja saab tööülesannete täitmiseks valida endale sobiva aja ja koha. Selleks, et teooria toimiks ka praktikas, on vaja luua kaugtööd toetav füüsiline keskkond nii kontoris kui mujal.

Kodukontor: Hea töökeskkond on tööandja vastutus ja see ei kehti ainult kontoris. Kuigi distantsilt on töötajate toetamine märksa keerulisem, saab juht aidata oma inimesi kodukontorite sisustamisega, muutes vajalikud tehnilised lahendused kättesaadavaks ja pakkudes võimalusi kontorimööbli soetamiseks.

Loe kuidas saavutada hea ergonoomika kodukontoris

Koostöö: Mis motiveerib töötajaid kodu mugavused vahetama kontoripäeva vastu? Enamasti kliendikohtumised või koosolekud kolleegidega, sest ideede vahetamine ja projektide edendamine on paratamatult mugavam ning edukam samas ruumis viibides. Kontori peamine funktsioon nüüd on pakkuda koostööks sobivat kohtumispaika, mistõttu on soovitatav ühe suure konverentsiruumi asemele (või täienduseks), luua mitu väikest ühistööruumi, kus paralleelselt arutelusi pidada.

Töökohad: Püsivate töökohtade asemel tasub investeerida paindlikesse lahendustesse, et tagada töötajatele võimalus valida töökeskkond hetkevajadustest lähtuvalt ning muuta kontoris viibimine atraktiivsemaks. Näiteks kompaktsed nõupidamisruumid sobivad suurepäraselt ka individuaaltööks, kui tekib vajadus end ümbritsevast saginast eraldada või veebikoosolekutel osaleda. Reguleeritava kõrgusega kontorilauad võimaldavad igal kasutajal leida endale ergonoomilise tööasendi. Kõrgete külgedega akustilised diivanid sobivad nii keskendumist nõudvateks tööülesanneteks, nelja-silma aruteludeks kui ka lõõgastumiseks. 

Tehnoloogia: Et toetada inimesi olukorras, kus kõik ei viibi regulaarselt ühes töökeskkonnas, tuleb tagada, et kõigile on kättesaadavad kaasaegsed seadmed ning leida sobivad rakendused, mis võimaldavad kiirelt ja mugavalt kokku leppida kohtumisi, edastada suuremahulisi faile, broneerida koosolekuruume või sooritada mis tahes argiseid tegevusi veebi vahendusel. Koosolekuruume sisustades tasub jälgida, et ekraan on paigutatud kohta, kust see on hästi nähtav kõigile osalejatele. Näiteks proovi paigutada ekraan konverentsilaua küljele – nii näevad kõik, sealhulgas kaugosalejad, üksteist selgelt ja omavahel suhtlemine on kergem.

Kogukond: Sotsiaalsed vajadused on liikumapanev jõud, mis toob inimesed kontoritesse – sisekujundus ja ruumiplaneering mängivad selles osas suurt rolli, kuidas kolleegid omavahel suhtlevad ning koostööd teevad. Meeldiv ja mugav töökeskkond mõjutab positiivselt nii meie produktiivsust ja edukust kui ka aitab kaasa ’meie’ tunde tekkimisele. Võib-olla on hetkel puudu üks nutikalt sisustatud rühmatöö ala, loovtööks kohandatud stuudio, kutsuv puhkeruum või hubane kööginurk? Mõnusa kohtumispaiga saad luua vaid mõne diivani, tugitooli ja lauaga – kui nende lähedal on veel vee- või kohvimasin, laabub kõik juba iseenesest.

Juhtimine

Juhina võib vastutuse üleandmine olla alguses keeruline, sest see nõuab usku töötajate võimesse oma ülesandeid ise planeerida ja täita. Samas on toimiva hübriidtöö mudeli eelduseks vastastikune usaldus ja jagatud vastutus.

Usalda oma töötajaid: Kaugtöö rakendamise edukus sõltub paljuski sellest, kas ettevõtte sees toimub üleüldine mõttelaadi muutus. See eeldab, et juhtide ning töötajate vahelised suhted põhinevad vastastikusel usaldusel ja ei sõltu niivõrd kohast ja ajast. Tagades oma töötajatele tööülesannete täitmiseks vastavad tingimused ja andes neile võimaluse vastutada, näed kuidas tõuseb nii tööheaolu kui ka tootlikkus – rääkimata lojaalsusest töökohale.

Delegeeri vastutust: Hästi toimiv hübriidtöökoht ei nõua mitte ainult uut tüüpi juhtimist, vaid ka seda, et iga töötaja võtaks oma osa vastutusest. Omamoodi koostöö, kui soovite. Ja vastutus hõlmab loomulikult nii enda tööd, koostööd, kultuuri kui ka grupisiseseid ühiseid eesmärke. See on üks kõigi, kõik ühe eest.
Selged eeskirjad: Eduka töökorralduse saavutamiseks tuleb kollektiivselt paika panna reeglid ning kindlad ootused hübriidtöö tegijatele. Kas see tähendab kolme päeva nädalas kontoris ning kaht kaugtööl? Kas kohal tuleb viibida määratud nädalapäevadel või jääb valik töötajatele? Kas inimestelt oodatakse, et nad on kindlatel kellaaegadel kättesaadavad? Kõigi nende küsimuste vastused sõltuvad suuresti ettevõtte tegevusvaldkonnast või spetsiifilisemalt ametikohast. Juhtkonna kohustus on võtta töökorralduslikes küsimustes selge seisukoht ning edastada sellekohane informatsioon kõigile osapooltele. Meie soovitus on kaasata kollektiiv otsustusprotsessi, et vältida võimalikke takistusi.

Nüüd oled kursis, mida jälgida, et hübriidtöö mudelile üleminek oleks võimalikult sujuv. Edasine samm on juba Sinu ja kolleegide teha. Edu!

Vajad abi või otsid usaldusväärset sisustuspartnerit?

Oleme alati valmis aitama funktsionaalse ja ergonoomilise kontori planeerimisel ning sisustamisel. Võta julgesti meiega ühendust, kui Sul on küsimusi toodete, tellimuse vormistamise, traspordivõimaluste, lisateenuste või terviklike sisustuslahenduste kohta.
Ettevõtlusvorm
Sisesta sõnumManus
Vajutades 'Saada sõnum' kinnitad, et oled lugenud ja nõustud AJ Tooted AS privaatsuspoliitikaga.

Värskeimad artiklid Sinu postkastis!

Kord nädalas saadame välja uudiskirja, mis sisaldab põnevaid artikleid ja nõuandeid, inspiratsiooni töökeskkondade sisustamiseks ning sooduspakkumisi.
Palun oota...
*Tellides uudiskirja kinnitan, et olen lugenud ja nõustun AJ Tooted AS privaatsuspoliitikaga.