E-kaubanduse vajadustele optimeeritud ladu

E-kaubandus kasvab jõudsalt– kas Sinu ettevõtte ladu on selleks valmis?

Üha enam kliente eelistavad ostude sooritamisel elektroonilisi kanaleid. E-kaubandus kasvab kiiremini kui kunagi varem, võttes turuosa jõudsalt üle traditsioonilistelt kauplustelt. Sellega koos suureneb lõpptarbija roll tarneahelas ning tekib vajadus uuenduslike laolahenduste järele. Toome välja mõned näpunäited, mis aitavad sisse seada e-äri vajadustele optimeeritud lao.
Laolahendus e-kaubandusele

On aeg muuta mõtteviisi

Varem laaditi kindel kogus kaupa alustele ning saadeti kokkulepitud intervalliga kauplustesse. Sellega lõppes töö lao poolel. Tänapäeval tellivad lõpptarbijad samu kaupu otse laost, seoses millega toimub igapäevaselt suure mahu individuaalsete tellimuste komplekteerimine, pakendamine ning väljastamine. See on mõistagi toonud kaasa töökoormuse kasvu ning muutnud laoprotsessid märkimisväärselt keerulisemaks.

Hoolimata traditsioonilise ja e-kaubanduse töömeetodite erinevusest, kasutavad paljud ettevõtted endiselt samu laolahendusi. Seetõttu pole üllatav, et olemasolevast laopinnast ei piisa ning tööprotsessid on ebaefektiivsed. Õnneks on võimalik uute oludega suhteliselt kiiresti kohaneda, investeerides sihipäraselt laosüsteemidesse, töövahenditesse ning personali.

Projektimüügi spetsialistid

Kas ladu on hästi organiseeritud?

Kuna erinevat tüüpi kaupade käitlemine eeldab erinevaid hoiustamislahendusi ja abivahendeid, tuleks laopind jagada kauba vastuvõtu- ja komplekteerimisalaks. Nii on tagatud, et laotöölised saavad oma ülesandeid tõhusalt täita, ilma et nad teineteist segaks. Lisaks aitab sujuvale tellimuste komplekteerimisele kaasa toodete loogiline paiknemine laoriiulitel.

Üksikute toodete noppimine riiulitelt on osa lao tööst, mille maht seoses e-kaubanduse kasvuga enim tõuseb. Kui mõni toode on eriti populaarne, tasub kaaluda selle tellimist allhanke korras välislattu, et oma ressursse mitte üle koormata. Kolmanda osapoole logistikateenuste kasutamine võib olla hea lahendus ka näiteks puhkuste ajal või olukorras, kus sesoonselt müügid järsult kasvavad.

Laohoone
Laolahendus  kliendi hoones

Taga meeskonnale sobivad töövahendid

Manuaalsete ülesannete mahu kasvuga tõuseb ka vajadus sobivate töövahendite järele. Kaupade hõlpsaks transportimiseks laos saab kasutada kahveltõstukeid, võrekonteinereid ja kärusid. Spetsiaalsed redeliga noppekärud lihtsustavad tellimuste komplekteerimist ning tagavad mugava ligipääsu ka kõrgematel riiulitel paiknevatele toodetele. Hästi varustatud ergonoomilised pakkelauad muudavad pakkimise tõhusamaks, kuna kõik vajalikud vahendid on mugavalt käeulatuses. Kärusid, tõsteseadmeid ning pakkelaudu varu piisavalt, et keegi ei peaks kolleegi  järel ootama.

Vali hoiustamislahendused vastavalt kaubavalikule. Selgelt märgistatud ning sobiva kõrgusega riiulid, karbiriiulid kõige väiksemate toodete sorteerimiseks ja kemikaalikapid, kui laos hoiustatakse ka ohtlike vedelikke või aerosoole, tagavad tõhusa ja turvalise töökeskkonna.

Ära unusta sorteerimispunkte jäätmete tõhusaks käitlemiseks nende tekkekohas. Piisav arv töökohtade lähistel asuvaid konteinereid võimaldab kasutatud materjalid hõlpsasti ringlusesse võtta, ilma et sellega kaasneks liigset ajakulu.

Lao planeerimine

Kas ettevõttes on piisavalt kvalifitseeritud laotöölisi?

Millal sooritatakse kõige rohkem veebioste? Enamasti õhtuti ja nädalavahetustel. Sellest tulenevalt on e-äris tegutsevate ettevõtete ladudes kõige kriitilisem päev nädalas esmaspäev ning kiire just hommikuti. E-smaspäev, Must Reede ja jõulueelne aeg võivad panna laotöötajad ekstreemse surve alla. Kuidas võtta tööjõu planeerimisel arvesse äärmuslikke koormuse kõrgpunkte?

Sõltumata sellest, kas loodad oma ressurssidele või tood ajutiselt juurde renditööjõudu, peab ettevõttes olema läbimõeldud personalijuhtimise plaan. Alternatiivi ei ole, sest kiire teenindus on e-äris sageli kõige määravam tegur.

Aluseriiulid

Tarneahel peab ootusi täitma 

Kiusatus vanaviisi jätkata on kindlasti suur, sest varasemalt see töötas. Küll aga peab kogu tarneahel laitmatult toimima, et tagada rahulolevad kliendid. Võrdle olukorda näiteks restoranikülastusega: suurepärane vastuvõtt ja teenindus ei aita, kui pead toitu mitu tundi ootama. Suure tõenäosusega Sa sama toitlustusasutust teist korda ei külasta. See kehtib ka e-kaubanduses. Isegi kui e-pood on tipptasemel ja tellimine mugav, peab ka tarne täitma klientide ootusi selleks, et nad sooviksid kordusoste sooritada. Nii lihtne see ongi.